Subsistema gràfic
Que és un subsistema gràfic? Xip GPU
Gràfics
Resolució Qualitat d'imatge Memória de video Connectors externs

Subsistema gràfic


1- Que és un subsistema gràfic?

És el sistema secundari encargat de processar i reporduir le imatges que es veuen en pantalla. El subsistema gràfic esta compost per el monitor i la targeta gràfica, aquesta sol estar integrada a la placa base, tot i que avui en dia hi han multitut de targetes gràfiques que es conectes a la PCi-e amb molta més potencia que la integrada.Amb PCs d'us cotidià amb una integrada es més que suficient, pero per treballar o exectucutar programes més complexes o que esstresen el sistema gràfic, com per exemple jugar a jocs, o treballar en entorns 3D, es recomana usar una targeta gràfica.

Ara bé que és una targeta gràfica?

És un component que interpreta les dades que li arriben del microprecessador i transformar-les en informació representable pel monitor, es a dir en pixels, i així comunicar-se amb l'usuari.


Gràfics


Resolució

La resolució de la pantalla és el número de pixels que formen la imatge, que sera representada en la pantalla. Per exemple una reslució estandard actual seria la de 1920 x 1080(HD) pixels, que significa que la imatge sera representada mitjançant un matriu de 1920 pixels d'amplada per 1080 d'altura. Seguint aquest concepte, quants més pixels hi ha, es a dir que la resolució sigui més alta més detalls tindrà la imatge , obiament quant més pixel en tinguem millor haura de ser la gràfic per poder reproduir-la.



Número de colors

El número de colors diferents que poden tenir els pixels i que es poden representar a la vegada s'expresa en bits, l'estandard actual es de 4.294.967.296 colors que equival a 32 bits(2 elevat a 32).Durant un temps s'ha treballat amb 24 bits (8 per color primari llum RGB)




Memória gràfica

La funció principal de la memòria de video és la d'emmagazemar les imatges processades per la GPU abans de mostrar-les, es similar a com treballa la CPU amb la RAM peró adequat només al entorn gràfic. A major quantitat de memòria de video, major sera la quantitat de textures que la targeta podrà controlar quant mostri gràfics 3D. El terme búfer de trama, es utilitzat per referir-se a la part de la memòria de video encarregada d'emmagatzemar les imatges abans de mostrar-les en la pantalla. Les targetrs gràfiques depenen bastant del tipus de memòria que tenen, ja que aquesta sera la que dictara la velocitat amb la qual es vol mostrar les imatges. Llavors tant la quantitat de memòria com la rapidesa de la mateixa són claus per tenir una bona qualitat de video.

La memòria actual que s'usa en targetes gràfiques es del tipus GDDR5, memòria basada en la RAM de DDR2. I com aquesta també es important a frequencia de treball i l'amplada de bus.



Connectors externs